Annals of the Fondazione Luigi Einaudi

An Interdisciplinary Journal of Economics, History and Political Science

The Annals is a forum for the free exchange of ideas
among scholars working in the field of social sciences

Paolo Soddu

Full text
Cite this article as

ABSTRACT

Associate Professor at the University of Turin, he teaches Contemporary History and History of political parties and movements. He studies Twentieth-century Italy, in particular during the second post-war period.
He is the author of La via italiana alla democrazia. Storia della Repubblica 1946-1953 (2017), Ugo La Malfa. Il riformista moderno (2008), coauthor with Serena Facci of Il Festival di Sanremo. Parole e suoni raccontano la nazione (2011) and the editor of Antonio Maccanico, Il tramonto della Repubblica dei partiti Diari 1985-1989 (2018), Giulio Einaudi nell’editoria di cultura del Novecento italiano (2015), Antonio Maccanico, Con Pertini al QuirinaleDiari 1978-1985 (2014); Massimo Mila, Argomenti strettamente famigliari. Lettera dal carcere 1935-1940 (1999); Luigi Einaudi, Diario dell’esilio (1997) and Luigi Einaudi, Diario 1945-1947 (1993).
He is currently working on a history of the political cultures of united Italy. Since 2016, he is Secretary-treasurer of the Edizione Nazionale degli Scritti di Luigi Einaudi.